Ciągnik sadowniczy - Kubota L 2602 hydrostat
Kubota

Kubota L 2602 'hydrostat’ – część 1/2

Kilka dni temu mieliśmy okazje przetestować nowy model ciągnika marki Kubota L 2602. Co wyróżnia ten ciągnik ? Na pewno hydrostat, który zarządza zmianą kierunku jazdy i prędkości. Czy takie rozwiązanie sprawdzi się w sadownictwie ? Co jeszcze wyróżnia ten ciągnik ? Zobaczcie naszą prezentacje oraz charakterystykę ciągnika przedstawioną przez Jakuba Korczaka z firmy POLSAD Grójec.


Zapraszamy do subskrypcji naszego kanału youtube.com/sadownictwo

Dane techniczne ciągnika Kubota L2602:

Silnik:
2.434 cm3 4-cylindrowy silnik Diesla KUBOTA, moc silnika według ECE R120 45,1 kW (61,3 KM), turbodoładowanie, system Common Rail, filtr cząsteczkowy oleju napędowego, układ recyrkulacji spalin, poziom emisji IIIB, zbiornik paliwa 51 l

Skrzynia biegów:
Przekładnia hydrostatyczna: 3-stopniowa przekładnia hydrostatyczna (HST-Plus) z 2-stopniową zmianą przełożeń pod obciążeniem i funkcją automatyki, zabezpieczenie przed przeciążeniem, tempomat, przekładnia z regulowaną reakcją
Blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, maksymalna prędkość 30 km/h (w zależności od ogumienia)

Napęd na cztery koła:
dołączany napęd na cztery koła

Kabina:
Bezpieczna kabina ze zintegrowaną ochroną przed skutkami przewrócenia, wydajna klimatyzacja z przełączaniem między cyrkulacją powietrza wewnętrznego/ świeżego, uchylne tylne szyby boczne: lewa i prawa, wycieraczki z układem spryskiwania, okładziny wewnętrzne z wygłuszeniem, silne reflektory robocze z przodu, 2 reflektory robocze zintegrowane z maską 4-stronne przyciemniane przeszklenie z bezpiecznego szkła, uchylna tylna szyba, bezramkowe zamykane drzwiczki z uchwytami na całej szerokości, ogrzewana tylna szyba, fotel kierowcy z amortyzacją pneumatyczną, instalacja pod montaż radioodbiornika, gniazdko 12 V, liczne schowki i półki, wygodna lokalizacja dołączania wału odbioru mocy i obsługa hydrauliczna

Wały odbioru mocy:
tylny wał odbioru mocy dołączany elektrohydraulicznie pod obciążeniem 540 obr./min

Układ hydrauliczny:
regulacja położenia, wydajność hydrauliki roboczej 37 l/min, hydraulika układu kierowniczego 18,6 l/min,
maks. ciśnienie robocze 190 kg/cm2, tylny trzypunktowy układ zawieszenia kat. I, hak szybkozłączny,
siła podnosząca na końcu dolnego ramienia 1750 kg, seryjnie 6 x zawór sterujący podwójnego działania,
opcjonalnie maks. 7 x seryjnie wyposażony z przodu w:
4 funkcje (urządzenie obsługi jednodźwigniowej z 1 x zawór podwójnego działania z przełączaniem pływakowym
i 2 x zawór podwójnego działania, dodatkowo napęd z silnika wysokoprężnego z
bezciśnieniowym powrotem), 8 x złącze hydrauliczne (SVK według ISO 7241-1-A BG3)
seryjnie wyposażony z tyłu w:
1 x zawór sterujący podwójnego działania, 1 x zawór podwójnego działania z przełączaniem pływakowym,
4 x złącza hydrauliczne (SVK według ISO 7241-1-A BG3)
Opcja: 3. zawór z 2 x złącze hydrauliczne


Szczękowy zaczep przyczepy z regulowaną wysokośc
ią: standard
dopuszczalna masa przyczepy niehamowanej: 2.500 kg
dopuszczalna masa przyczepy hamowanej: 6.000 kg

Wymiary:
Długość całkowita (z tylnym podnośnikiem): 3.250 mm
Wysokość całkowita (w zależności od ogumienia): 2.350 mm
Rozstaw osi: 1.915 mm
Ciężar: 2.040 kg
Prześwit nad ziemią: 390 mm
maksymalny nacisk osi przedniej (w zależności od ogumienia): 1.450 kg
maksymalny nacisk osi tylnej (w zależności od ogumienia): 2.710 kg
dopuszczalny ciężar całkowity (w zależności od ogumienia): 3.800 kg